Ulotki reklamowe – koszty

Ulotki reklamowe
Ulotki reklamowe

Materiały reklamowe i propagandowe, zwane najczęściej ulotkami, są niezwykle istotnym elementem współczesnego marketingu. Wynika to z wielu czynników, wśród nich zaś najistotniejszym są koszty. Produkcja oraz dystrybucja ulotek jest z reguły znacznie tańsza od wielu innych narzędzi marketingowych pozwalających w równym stopniu dotrzeć do klienta masowego. Ponieważ skuteczność ulotek w tym zakresie nie podlega dyskusji, warto podsumować koszty ich produkcji i dystrybucji oraz ewentualnie porównać z kosztami innych narzędzi marketingowych.

Ulotki reklamowe są z całą pewnością tańsze w druku, aniżeli inne materiały propagandowe, jak choćby plakaty czy przede wszystkim bilboardy. Przy dzisiejszych możliwościach, jakie daje poligrafia, ulotki reklamowe drukuje się za naprawdę niewielkie pieniądze, dzięki czemu nawet przeciętna firma o zasięgu jedynie regionalnym może sobie na to pozwolić. Nie można tego powiedzieć o innych działaniach marketingowych, w tym przede wszystkim reklamie w środkach masowego przekazu – na tę formę stać jedynie marki ogólnokrajowe lub międzynarodowe.

Również dystrybucja ulotek jest stosunkowo tania. Rzecz jasna do dystrybucji muszą być zatrudnione dodatkowe osoby. Formami dystrybucji mogą być bądź rozdawanie bezpośrednio potencjalnym klientom, bądź też roznoszenie tychże materiałów na terenach osiedli mieszkalnych. Obie formy są tańsze niż inne narzędzia marktingu masowego ze względu na fakt, że poza kosztami zatrudnienia dodatkowych osób, nie ponosi się żadnych innych opłat. Tutaj przeciwstawić można przede wszystkim raz jeszcze reklamę w środkach masowego przekazu, która wymaga wielu różnych rodzajów opłat, ponoszonych na różnych etapach.

Jak wspomniano, Ulotki reklamowe, pomimo, że tanie, są bardzo skutecznym narzędziem marketingu masowego. Pomagają dotrzeć do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów. Można zatem zaryzykować stwierdzenie, że są to najskuteczniejsze pod każdym względem narzędzia marketingowe. Łączą w sobie wszystkie pożądane z punktu widzenia reklamodawcy cechy. Nie można się zatem dziwić ich popularności w dzisiejszych czasach.