Tanie rozmowy do USA

Tanie rozmowy
Tanie rozmowy

Bardzo dużo Polaków ma rodzinę lub znajomych w Stanach Zjednoczonych. Kontakt z nimi jest jednak utrudniony, ponieważ ceny rozmów telefonicznych z osobami tam przebywającymi są wysokie. Zwykle kosztują od kilku do kilkunastu razy więcej niż rozmowy w Polsce. Nie można jednak nie zauważyć, że sytuacja powoli zaczyna się zmieniać. Upowszechnienie dostępu do telefonii komórkowej i internetu, jako dwóch najnowocześniejszych źródeł komunikacji sprawia, że bardzo wielu operatorów uatrakcyjnia swoją ofertę właśnie pod kątem obniżania cen rozmów telefonicznych z zagranicą, w tym z USA. Należy mieć na uwadze, że zmiany te postępują powoli, ponieważ dla operatorów telefonicznych obniżanie tych cen to zwykle duży koszt.

Sytuacja w przypadku USA wygląda zupełnie inaczej niż np. w przypadku Unii Europejskiej, gdzie tanie rozmowy nie są już luksusem a standardem. Wynika to z faktu, że koszt rozmów w ramach Unii Europejskiej dużo łatwiej obniżyć. Czasami obligują do tego operatorów przepisy unijne.

W przypadku Stanów Zjednoczonych koszty te są bardzo duże i nie można liczyć na jakieś specjalne przepisy, które regulowałyby ten rynek. Każdy operator jest zmuszony robić to na własną rękę. Dlatego też tanie rozmowy w przypadku USA będą jeszcze długo luksusem. Z drugiej jednak strony wysiłki zmierzające do tego celu są widoczne. Coraz częściej spotkać można ofertę, w ramach której operatorzy proponują Tanie rozmowy do Stanów Zjednoczonych w ramach większego abonamentu. Oczywiście to rozwiązanie nie jest idealne dla wszystkich, ale należy docenić fakt, że takie wysiłki są podejmowane.

Inną odsłoną tych wysiłków jest fakt, że część operatorów telefonii stacjonarnej oferuje niskie ceny rozmów z osobami w USA, łącząc tę ofertę z abonamentem internetowym lub telewizyjnym. Tego rodzaju usługa jest opłacalna dla klienta, ponieważ płaci mniej za wszystko a ponadto zyskuje możliwość prowadzenia tanich rozmów z USA, jest ona również opłacalna dla operatora, ponieważ usługę udostępnia w ramach szerszej współpracy, dzięki czemu obniżka cen za pojedynczą usługę nie jest tak odczuwalna.