Współczesna reklama wykorzystuje wiele zróżnicowanych narzędzi marketingowych, których dobór uzależniony jest od rodzaju potencjalnych klientów, rodzaju branży, w której działa przedsiębiorca, wielkości środków finansowych zaangażowanych w kampanie a także od kreatywności osób zajmujących się reklamą firmy. Ważne jest, by końcowy efekt działań reklamowych skutkował zakładanym celem ich przeprowadzenia. W jednym przypadku będzie to zwerbowanie dużej liczby nowych klientów, w innym zaś podreperowanie nadwątlonego wizerunku firmy, a jeszcze w innym – wykreowanie dobrej marki i zbudowanie dobrej opinii o przedsiębiorcy.
Kiedy stosować gadżety reklamowe?
Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na realizowanie marketingu bezpośredniego. W największym uproszczeniu można określić ten rodzaj działań jako postać dotarcia bezpośredniego do każdego potencjalnego klienta, każdego kontrahenta, a nawet każdego partnera biznesowego. W tego rodzaju marketingu bezpośrednim duże znaczenie odgrywają gadżety i prezenty reklamowe. Ich celem jest wzbudzenie sympatii otoczenia, ocieplenie wizerunku firmy, zwiększenie zaufania klientów a także nawiązanie pozytywnych relacji z partnerami i konsumentami. Każdorazowo gadżety reklamowe powinny być na tyle atrakcyjne, by spełniły oczekiwania otoczenia. W zależności od rodzaju grupy odbiorców gadżetów, powinny być dostosowane do ich gustów, preferencji i innych cech osobowości.
Przykładowo gadżetami reklamowymi, którymi obdarowuje się partnerów biznesowych mogą być eleganckie Filiżanki z nadrukiem, drogie alkohole, galanteria skórzana, ekskluzywne długopisy i pióra. Gdy jednak gadżety reklamowe mają trafić nie tylko do rąk, ale również do serc młodych klientów, powinny być bardziej nowoczesne, młodzieżowe i mniej eleganckie. Tu sprawdzą się atrakcyjne breloki do kluczy, smycze, otwieracze do butelek, czapeczki i koszulki. W tym wypadku wspomniane wyżej eleganckie filiżanki z nadrukiem mogą być natomiast zastąpione klasycznymi porcelanowymi kubkami ze śmiesznymi grafikami.
Ceramika reklamowa w każdej firmie
Atrakcyjne i eleganckie filiżanki z nadrukiem firmowego logo powinny znajdować się na stanie każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Mimo, że w tym wypadku nie stanowią one gadżetu reklamowego, to jednak są bardzo skutecznym narzędziem do budowania dobrej opinii o firmie. Popularyzują markę przedsiębiorstwa i zwiększają popularność jego nazwy i logo.